Aktuelno Ekonomija Sandžak Srbija

Autoput preko Peštera počinje da se radi 2021.?

Prema posljednjim najavama autoput preko Pešteri, dionica od Požege preko Ivanjice do Boljara, dužine 107 km, može početi da se gradi 2021. godine.

Poslednja je dionica Koridora 11 koja bi spojila Beograd sa Crnom Gorom je najskupllji dio te saobraćajnice kroz Srbiju.

Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Miluti Ignjatović izjavio je za portal “eKapija” izjavio je da projektovanje dionice autoputa od Požege preko Ivanjice do Boljara, može da počne tek kada se izvrše brojna terenska istraživanja (geodetska snimanja, geološka istražna bušenja, laboratorijsko-geomehanička ispitivanja, itd).

“Po mom mišljenju, to će biti 2020. godine, dok gradnja može da počne u 2021. Godini”, rekao je za eKapiju Ignjatović.

On je naveo da je završen prelet aviona, kako bi traseri CIP-a mogli da povuku trasu, a u toku su i pregovori sa kineskom kompanijom CRBC (China Road and Bridge Corporation), koja bi gradila ovaj autoput.

Autoput od Požege do Boljara najteža je dionica po geološkoj građi i topografiji. Na osnovu urađenog Generalnog projekta, koji je CIP uradio, projektovan je 51 tunel, oko 100 mostova i oko 20 podvožnjaka i nadvožnjaka. Investiciona vrijednost ove dionice iznosi oko 2 milijarde eura.

Inače, inženjeri CIP-a su do sada u više navrata anketirali vozače na ovom pravcu, a na proljeće 2019. godine to će se činiti detaljnije, kako bi se što tačnije prognozirao prosječan godišnji dnevni saobraćaj na putnom pravcu od Požege do Boljara.

Početak gradnje autoputne deonice Preljina–Požega očekuje se 2019. godine, dužine 31 kilometar, za koju je Saobraćajni institut CIP u 2018. godini izveo geotehnička istraživanja za trasu i najteže objekte, tunele i mostove.

Projekat autoputa Beograd – Bar, odnosno kroz Srbiju do granice sa Crnom Gorom, još 2008. godine je imao četiri varijante, ali je Republička reviziona komisija, nakon što je ispitala hiljadu kilometara, usvojila varijantu “Istok 1” dužine 107 kilometara.

Trasa Požega-Boljare ide od Požege preko Arilja, Ivanjice i sredinom Peštera do Boljara gdje treba da se poveže s Crnom Gorom.

Autoput kroz Crnu Goru, Bar-Boljare, čija izgradnja ulazi u završnu fazu, biće dugačak 169 kilometara i povezaće Crnu Goru preko Sandžak i Srbije sa Evropom. Prva faza autoputa

Prolazak auto put kroz regiju Sandžak se vidi kao mogućnosti za razvoj regije, posebno nerazvijene općine Sjenica. Pored autoputa, kroz Peštersku visoravan planirana je izgradnja četiri petlje, deset benzinskih pumpi, 18 odmorišta i 107 retenzija.

Prvi dio Koridora 11 kroz Srbiju, u dužini od 40,4 kilometra, od Ljiga do Preljine, otvoren je početkom novembra 2016. godine.

Od projektne dokumentacije za ovih 107 kilometara Koridora 11 do sada je urađena preliminarna studija izvodljivosti sa generalnim projektom.

Predsjednik SO Sjenica Muhedin Fijuljanin izjavio je ranije da je za građane te opštine autoput od posebnog značaja i da je odlukom lokalnog parlamenta zatraženo da trasa prolazi preko Duge Poljane i Peštera do granice s Crnom Gorom.

Taj projekat je od ključnog značaja za razvoj naše općine. Podstakao bi razvoj poljoprivrede. Sjenica je najperspektivnije područje za poljoprivredu i stočarstvo. Razvoj turizma, zimskih sportova značajno bi unaprijedio život građana”, poručio je Fijuljanin u izjavi za Anadolu Agency (AA).

Autoput Beograd – Južni Jadran predstavlja vezu između Srbije i Crne Gore, odnosno Beograda i Južnog Jadrana, a u širem kontekstu povezaće Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju.

Autoput E 763, takozvani Koridor 11, proteže se od Temišvara, preko Vršca, Beograda, Čačka, Požege, Podgorice, ide do Bara, a morskim putem, preko Jadrana biće povezan sa Barijem, u Italiji.

Izgradnja Autoputa E763 izvodi se u skladu sa Strategijom razvoja železničkog, drumskog, vodnog, vazdušnog i intermodalnog transporta u Republici Srbiji od 2008. do 2015. godine.

Regija Sandžak koja se prostire na dijelovima Srbije i Crne Gore ima najlošiju putnu infrastrukturu na prostoru ex Jugoslavije.
Stranci kada dolaze u ovu regiju konstatiraju da “kada počinju loši putevi, počinje i Sandžak”.

Sandžak je sve do kraja Prvog svjetskog rata u prepisima diplomata nazivan i kao “Prozor Balkana”, ali je kasnije znatno zaostao u razvoju putne komunkacije.

Povezane vijesti