Srbija Život

RATEL: Više od trećine ispitanih nema SIM karticu

Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) uradila je istraživanje koje pokazuje da više od trećine ispitanih nema SIM karticu, ni telefon koji podržava 4G mrežu.

Dve trećine ispitanika koristi do 3GB podataka mesečno. Oko posto ispitanika menjalo je operatora. Ispitanici koji su menjali operatora učinili su to u 35 odsto slučajeva zbog niže cene usluga novoizabranog operatora.

RATEL ocenjuje kao zanimljivo da je 29 procenata ispitanika promenilo operatora na preporuku poznanika, a 12 posto je to učinilo zbog promotivnih cena usluga. Mogućnost zadržavanja broja telefona prilikom menjanja operatora je iskoristilo 40 odsto ispitanika.
Ističe se da je skoro 15 posto ispitanih nisu znali da mogu da zadrže broj, a skoro 11 posto se izjasnilo da im je novi operator rekao da ne mogu da zadrže stari broj.

Kvalitet usluga prenosa podataka koji pružaju sva tri operatora je veoma dobar i na nivou je mobilnih mreža u Evropi. Međutim, jedna trećina mobilnih korisnika nema ili ne koristi internet na mobilnom telefonu.

“Sva tri operatora mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji su ostvarila zadovoljavajuće rezultate u pogledu kvaliteta usluga koje pružaju korisnicima. Korisnici s druge strane, ne upotrebljavaju u raspoloživom kapacitetu usluge koje su omogućene u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji”, navedeno je iz RATEL-a.

Detaljniji rezultati istraživanja o korisničkom ponašanju u mobilnim mrežama su na adresi korisnickoponasanje.ratel.rs.

Rezultati ovog istraživanja pokazuju da treba upoznati korisnike sa mogućnostima koje postoje u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji, kako bi se građani intenzivnije i brže uključili u tehnološku stvarnost savremenog sveta.

RATEL radi na uporednoj analizi kvaliteta mobilnih mreža u Srbiji – Benchmark mobilnih mreža, razvijanjem alata za merenje kvaliteta interneta – RATEL NetTest i ovim istraživanjem, nastoji da doprinese razvoju elektronskih komunikacionih mreža i usluga, poveća dostupnost usluga elektronskih komunikacija i unapredi kvalitet elektronskih komunikacionih usluga, i ukaže na neophodnost korišćenja raspoloživih usluga i mogućnosti u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji.

Istraživanje je sprovedeno u novembru ove godine na teritoriji Srbije na reprezentativnom uzorku od 1200 ispitanika, koje prati demografsku strukturu Srbije.

Povezane vijesti